Nevíte, jak máte správně postupovat při reklamaci a jaké jsou Vaše zákonné nároky? Prodejce Vaši reklamaci zamítl jako nedůvodnou? Nebo si nejste jisti, ve kterých případech můžete zakoupené zboží vrátit a jaká je lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy?
 

Služby Právní linky pro oblast reklamací


Právní poradna online

Získejte odborné právní poradenství za cenu, kterou si můžete dovolit. Dotaz položíte online, odpověď advokátní kanceláře Vám přijde emailem.

Podle potřeby si zvolíte rozsah odborné odpovědi volbou krátkého dotazu, složitějšího dotazu nebo rozsáhlého dotazu s přílohami.

Více o právní poradně online ⇢


Telefonická právní poradna

Vyřešte naléhavý právní problém ihned. Okamžitě vám poradíme, jak ve vaší situaci postupovat z pohledu práva.

Více o telefonické právní poradně ⇢


Vzory pro reklamace zboží a odstoupení od smlouvy
reklamace zboží s uplatněním nároku na výměnu,
reklamace zboží s uplatněním nároku na slevu z kupní ceny,
odstoupení od kupní smlouvy (obecně vrácení zboží) pro opakované vady,
odstoupení od smlouvy o koupi (obecně vrácení zboží) přes internet.


Bezplatná právní poradna


Doporučené právní postupy, právní rady a další články si můžete níže přečíst v naší bezplatné právní poradně.
04.08.2015

Reklamace podle nového občanského zákoníku

Reklamace podle nového občanského zákoníku

Manželé Malinovi přijeli ze čtrnáctidenní dovolené z Chorvatska. Po náročné a vyčerpávající cestě se pan Malina rozhodl konečně usadit v jeho pohodlném křesle a pustit si svůj oblíbený seriál, který po dobu dovolené neviděl. Nicméně po zapnutí televize, kterou si koupil teprve před pěti měsíci, uslyšel jen zvuk, ale obraz nikde. S problémem se obrátil nejdříve na svého souseda, který byl odborníkem na elektroniku. Ten mu sdělil, že televize je vadná už od výroby, byť se vada vyskytla až po nějaké chvíli. Pana Malinu rozčílilo, že mu byla prodána vadná televize, a proto se okamžitě vydal k prodejci, u kterého televizi zakoupil, a tam se domáhal dodání nové bezvadné televize. Prodejce pan Borůvka však pana Malinu šokoval se slovy: „Vážený pane, televizi Vám opravíme do týdne, ale určitě to nebude zadarmo. Kdoví co jste s televizí dělal. Nejsme už žádná charita, jak tomu kdysi bývalo, navíc byste musel prokázat, že televize měla vadu v okamžiku, kdy jste si ji převzal, a to se Vám jen tak nepovede!“ sdělil Borůvka nekompromisně Malinovi.

  ... celý článek
28.02.2017

Jak vrátit či reklamovat nevhodný dárek

Jak vrátit či reklamovat nevhodný dárek

Mnoho událostí je tradičně spojováno s obdarováním blízkých, ať se již jedná o Vánoce, sňatek, narozeniny, svátky nebo jen chuť dárce potěšit svého nejbližšího. Ne vždy je však dobrý úmysl dárců shledán s nadšením, někdy obdarovanému daná věc prostě nesedí, jindy se mu vyloženě nelíbí a občas se i stane, že někdo si přeje některou věc tak moc, že ji dostane dokonce dvakrát. V takovýchto případech pak vyvstává problém, jak s nevhodným darem naložit. Jednou z možností je nechtěným darem podarovat opět někoho jiného - pro ty, kteří se však zajímají, jestli mohou zakoupený dárek vrátit nebo vyměnit za jiný, je určeno následujících pět rad zdarma.

  ... celý článek
30.03.2016

Jak správně postupovat při reklamaci

Jak správně postupovat při reklamaci

Stejně jako v případě článku ohledně pravidel nakupování na internetu je tento příspěvek zaměřen na spotřebitele, čili osoby, které nejednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, a to na postup reklamace vadného zboží zakoupeného v obchodě. Je-li totiž prodávajícím podnikatel, platí pro prodej při jeho podnikatelské činnosti kromě obecných ustanovení o kupní smlouvě i zvláštní ustanovení ohledně prodeje zboží v obchodě, ledaže je kupujícím také podnikatel a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká také jeho podnikatelské činnosti.

  ... celý článek
24.02.2016

Pravidla při nákupu zboží přes internet

Pravidla při nákupu zboží přes internet

V případě, že se rozhodnete využít nákupu přes internet, měli byste se seznámit s určitými specifiky těchto nákupů, oproti nákupům v běžných kamenných prodejnách, a to především tehdy, jestliže vystupujete jako spotřebitel, tedy nenakupujete v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

  ... celý článek


Související judikáty


Judikát je rozhodnutí vyššího soudu, které má význam pro další rozhodování obdobných věcí. Pokud níže naleznete judikát, který by mohl odpovídat vaší životní situaci, doporučujeme si jej prostudovat.

Ke lhůtě pro odstoupení od cestovní smlouvy při změně data začátku zájezdu (změně cestovní smlouvy)

K neupotřebitelnosti věci a její vadě

Ke lhůtě k vyřízení reklamace

Ke kupní smlouvě automobilu a odpovědnosti za vady v případě nesprávného uvedení roku výroby


Právní situace, kde nejčastěji radíme

Prodávající vám dodal zboží, které jste si neobjednali.

Rozmysleli jste si koupi výrobku, ale už jej máte doma.

Prodávající vám tvrdí, že od kupní smlouvy nelze odstoupit.

Prodávající vám nechce vrátit peníze, ačkoliv jste řádně od smlouvy odstoupili.

Dodané zboží má vady a vy nevíte jak jej reklamovat.